Første uge efter udgivelsen af min e-bog

Første uge e-bog

Fredag d. 30. maj udgav jeg Optimeringsbogen

En e-bog fyldt med tips til at optimere salget online, skrevet specielt til webshops.

Da jeg startede på bogen vidste jeg ikke hvor meget jeg kunne forvente at sælge, men jeg kan med glæde meddele, at på den første uge har jeg solgt ca. 8 hver dag.

... Hvis det fortsætter, når jeg langt over mit totale mål

Download min gratis tjek-liste til salg af e-bøger

Jeg har lavet en tjek-liste til dig der gerne vil sælge e-bøger Den er skrevet med udgangspunkt i min egen todo-liste. Download tjek-listen, klik her

Facebook remarketing som primære indtægstkilde

Én af mine primære kilder til salg har været facebook remarketing

Både gennem et audience jeg gennem tiden har bygget op, på denne blog og et audience jeg smed på http://optimeringsbogen.dk/ som det første.

Jeg har erfaret fra tidligere projekter, at den dag man lancerer noget, er det rigtig nemt at få en stor mængde mennesker ind forbi sin hjemmeside.

I mine øjne er remarketing en af de vigtigste ting at have klar før du lancere en ny hjemmeside eller e-bog.

Sådan opsætter du facebook remarketing

Jeg kunne ikke finde en god guide til opsætning af facebook remarketing audience på dansk.

Så jeg har lige lavet en lyn-guide her.

1. Gå ind på Ads Manager

Først går du ind på din Ads Manager account => https://www.facebook.com/ads/manage/

Derefter klikker du på din konto.

Facebook remarketing menu

2. Opret dit audience.

Klik på den grønne knap i højre hjørne.

Facebook remarketing custom

Vælg derefter "Website".

Facebook remarketing type

Hvis du endnu ikke har sat audience pixel ind på hjemmesiden, vil du blive bedt om det.

Den skal sidde i dit

Facebook remarketing pixel

3. Opsæt et godt starter audience

Jeg lavede et audience for besøgende, der endnu ikke har gennemført et køb.

Senere har jeg udvidet med flere audiences, men dette er en sikker vinder.

Sådan ser opsætningen ud, hvis du bruger shopify.

Erstat "optimeringsbogen" med dit eget domæne.

Facebook remarketing audience

4. Nu samler du besøgende op.

Hvis din opsætning lavet rigtig, vil du efter kort tid kunne se at din liste vil vokse som dagende går.

Facebook remarketing liste

Min er i dag på 800.

Men er det ikke for lidt?

Nej.

Det er 800 personer der allerede har vist interesse for min e-bog. De er de mest relevante personer at markedsføre for.

Min ROI på facebook remarketing svinger pt. mellem 500% og 1000%

Se også Halfdan Timm's resultater med Facebook Remarketing => http://marketers.dk/blog/facebook-annoncering/

Simon Elkjær

Skrevet af Simon Elkjær

Partner og Direktør i performance marketing bureauet Spinnaker Nordic. Jeg brænder for online marketing, salgsoptimering, programmering, sociale medier, tech og iværksætteri.